I have sought to break with the linear constructivist art vision. I have tried to mixmediate all styles; shooting the composition itself; deposing the dictatorship of the perverted color of the pure abstract path.

I have run away from the ‘outlining’ painting style that converts creation in a grammar of repetition, I have escaped from the reiteration of the same icon-dogmatic formula of design ´periods’ or fashion inspired styles

I want to absorb harmony in its entirety and not in its dispersion. I want to acquit ad infinitum the silent and insignificant of natural aesthetics disbanding the vacuous unconscious of the oil on canvas or the vicious awareness of the fabric or printing paper.

The artistic language of our time is not to cower in a mono-thematic style but contempt, move around, experimenting and preventing the creation of the vanish unequivocal westernized art collections . In this new millennium the attributes of art are not impose or creations of the schools of fine arts or museums but the new technologies. The creation and the new ‘image’ do not want to live in the painting-painting culture but into the facilities of virtual propositions which are becoming the new basement of the arquitectonia of all cities, removing the actual manipulation of most of the aesthetic curatorial ideologies .

By Bartus Bartolomes
Miami, USA. 2015

 


 

Mi Zoología del Arte

He buscado romper con la construcción linear; mixmediar heterodoxamente todos los estilos; disparar la composición en si misma; defenestrar la dictadura del color pervertida por la abstracción pura.

Me he alejado de toda “esquematización” de la pintura que convierte el estilo en una gramática de la repetición, en una reiteración de la misma fórmula ico-dogmática del diseñar o crear.

He querido absorber la armonía en su totalidad y no en su dispersión. Absolver ad infinitum el silencioso e insignificante taburete del inconsciente desbandando, desclavando la conciencia de la vacua impresión de la tela o el papel.

El lenguaje artístico de nuestra época no es encogerse en un estilo mono-temático sino el desacato y la experimentación, evitando que la creación se esfume en el estilo. En este nuevo milenio los atributos de la creación no los imponen las escuelas de Bellas Artes, ni siquiera los museos sino las nuevas tecnologías. La creación y la ‘imagen’ no quieren residenciarse en la pintura-pintura sino las instalaciones, en las proposiciones virtuales , en la arquitectonia de todas las urbes, en las combinaciones de todas las opciones desmontando la manipulación de las ideologías esteticistas.

Por Bartus Bartolomes
Miami, EEUU, 2015.